De heenreis - Reisverslag uit Thiès Nones, Senegal van Nicoline Zaal - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Thiès Nones, Senegal van Nicoline Zaal - WaarBenJij.nu

De heenreis

Blijf op de hoogte en volg Nicoline

10 September 2013 | Senegal, Thiès Nones

De heenreis…
Het is maandag avond 9 uur en ik ga naar bed. Morgen vroeg op, half vier, om naar Doorn te rijden waarvandaan de bussen om half zes richting Eindhoven vertrekken. Ik ben voor de wekker wakker. Mijn spullen staan al in de auto dus ik heb tijd voor een bakje koffie. Even voor vieren trek ik de deur achter mij dicht en ga rijden. Op dit tijdstip is het erg rustig en ik kan dus lekker doorrijden. Even voor vijven rij ik de kazerne op. Iedereen is op tijd en om half zes vertrekken we naar Eindhoven. Daar aangekomen eerst weer een bakje koffie. We kunnen al vrij snel inchecken. Om negen uur zit ik in het vliegtuig, de kdc-10. Eerst vliegen we naar Edinburgh om daar engelse collega’s op te halen. Hier moeten we ook 2 uur wachten, in het vliegtuig, voordat we verder reizen. De vlucht duurt 6 uur. We krijgen te eten en te drinken, sommige kijken een filmpje op de ipad of laptop en andere liggen te slapen.
Het is even na zessen ’s avonds als we landen in Dakar Senegal. Van 10 graden vanmorgen naar ruim 30 graden, iedereen loopt te zweten! Paspoorten worden ingenomen om door de douane gecontroleerd en gestempeld te worden. We worden naar de bussen gebracht die ons naar het schip zullen brengen. De bussen zien er erg goed uit, ik had erger verwacht om eerlijk te zijn. Maar zelfs de airco die werkt! De busrit door de stad verloopt niet altijd even soepel, rijden stilstaan wisselen elkaar af. Er zijn veel mensen op straat en langs het strand wordt door honderden mensen gesport. Het is half zeven, daar ligt ze dan, de zr ms Rotterdam! De voertuigen staan al op de kade. We sjouwen onze spullen aan boord en horen dat we om zeven uur de eerste briefing hebben. Het is de veiligheidsbriefing van het schip. Hier worden procedures uitgelegd. Daarna vullen we formulieren in met daarop ons waarschuwingsadres. Het is nu tijd om te eten, zuurkool met worst! Na het eten loop ik even langs de ziekenboeg, daar zit een collega van mij. We praten wat over hoe de reis is verlopen en wat de stand van zaken is. Vervolgens door naar weer een volgende briefing. Ik kom de ruimte binnen lopen en zie de chirurg en de anesthesioloog waar ik eerder mee heb gewerkt staan, het is een leuk weerzien! De baas van de role 2, het ziekenhuisje dat we aan boord hebben, legt uit wat er de komende dagen op het programma staat en wat er van ons verwacht wordt en wat wij van hun kunnen verwachten. En zoals altijd in de medische wereld is er dus discussie! Het is inmiddels tien uur ’s avonds en er is twee uur tijdsverschil met Nederland…daar is het dus al 12 uur…Ik moet mijn bed nog opmaken en een aantal spullen in mijn kastje leggen. Uiteindelijk is het 11 uur als ik ga slapen. De reis is nu echt begonnen!








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Thiès Nones

Afrika 2013

Deze reis brengt mij naar de west kust van Afrika!

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2013

Nigeria

12 Oktober 2013

Benin

06 Oktober 2013

Het groene Ghana

26 September 2013

Even aan boord

19 September 2013

Regen in Senegal
Nicoline

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 26511

Voorgaande reizen:

01 Februari 2022 - 17 Maart 2022

Sierra Leone 2.0

25 Januari 2020 - 18 Maart 2020

Sierra Leone 2019

28 September 2018 - 28 November 2018

Kenia 2018

25 Februari 2017 - 15 April 2017

Ghana, Takoradi 2017

09 September 2013 - 07 November 2013

Afrika 2013

11 Juli 2012 - 30 November -0001

Somalie

Landen bezocht: