Van kleuterschool naar o o cherso... - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Nicoline Zaal - WaarBenJij.nu Van kleuterschool naar o o cherso... - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Nicoline Zaal - WaarBenJij.nu

Van kleuterschool naar o o cherso...

Blijf op de hoogte en volg Nicoline

03 Augustus 2012 | Griekenland, Chania

Het is inmiddels iets langer dan een week geleden en er is veel gebeurd. De laatste oefen dagen duurde lang. Heb in deze dagen ook vaak gedacht aan het verhaal wat mijn moeder mij vertelde over de peuterspeelzaal. Ik zal even uitleggen:
Heel lang geleden toen ik op de peuterspeelzaal zat en mijn moeder een van de leidsters was zaten we op een dag in het wel bekende kring gesprek, wat heb je allemaal gedaan. Een van de jongens uit de groep vertelde dat hij met zijn vader onder de douche had gestaan, en dat zijn vader een hele grote p..... had. Binnen enkele seconden stonden alle jongetjes uit de klas met hun armen wijd om te vertellen en te laten zien dat die van hun vader veeeeel groter was.
Dit idee kreeg ik ook bij de laatste oefeningen, wie heeft de grootste en om bij de kleuterschool te blijven wie kan het verste plassen?!
Het maakt dus echt niet uit hoe oud je bent en waar je bent het gebeurd echt overal!

Tijdens een van de laatste oefeningen had ik zowaar 2 patiënten op de ziekenzaal liggen. Een van de 2 moest later naar een ziekenhuis worden afgevlogen voor vervolg onderzoeken. Nu zul je misschien denken, dat kan toch aan boord ook? Ja, dat klopt alleen toen nog even niet. De specialisten waren nog in NL en zouden een paar dagen later worden ingevlogen. Nu dus voor echo, foto en bloedonderzoek naar Chania, Kreta. Ik ging mee samen met een van de collega's, Deborah. Patiënt voorbereid op de vlucht en onze spullen gepakt. We zouden een dag later alweer terug kunnen zijn maar je weet het nooit dus genoeg schoon ondergoed in de tas. (en natuurlijk ook de bikini!)
De volgende dag bleek dat de patiënt geopereerd moest worden. We bleven dus een paar dagen langer. En dan komen de vragen, kan de patiënt mee terug aan boord of moet hij eerst naar NL om daar op te knappen? En hoe lang dan, en uiteindelijk de vraag wie gaat hem begeleiden?
Uiteindelijk is besloten dat hij na de operatie naar NL moest. En wie ging hem begeleiden? Ja inderdaad, ik!
Op donderdag, toen we nog in Chania zaten was Deborah jarig. Ik had een paar kaarten die per post aanboord waren gekomen, samen met Warrebout uit de stapel post gehaald en bewaard voor deze dag. Ze was er erg blij mee en ze voelde zich echt een beetje jarig.
Op vrijdag kwam de Rotterdam binnen in de haven van Chania. Dus ik ben samen met Deborah naar het schip toegegaan om nog wat extra spullen te halen, voor mij en de patiënt. Deborah bleef aan boord. Er was taart voor Deborah en nog meer post vanuit NL.
De specialisten kwamen aan boord en hoorden wat er allemaal al gebeurd is en dat ik er even tussen uit ging. Het vliegen zou zaterdag zijn, lekker om 12 uur 's avonds landen op Schiphol, er stond een andere datum op de mail, we zouden zondagavond landen. Maar omdat bij mij alles altijd net even anders gaat....kwam het uiteindelijke bericht dat ik maandag ochtend met de patiënt om half twee zou vliegen en om half vijf zou landen! Altijd leuk, en makkelijk, is het tenminste rustig op schiphol en op de weg.
Dus ik met patiënt vanuit Chania naar Iraklion, met de taxi, een rit van bijna 2 uur en 180 euro! Maar goed een andere manier was er niet. Daar 1 nacht in het hotel gebleven en uiteindelijk maandagochtend naar het vliegveld. We waren op tijd en zaten te wachten tot de incheck balie open zou gaan. En dan gebeuren er altijd dingen waar je geen rekening mee houdt, er werden 3 touringcar bussen leeg gegooid met jongelui, en wat minder jongelui, die hun vakantie in chersonisos hadden doorgebracht. Nu heb ik die serie niet gezien, behalve de voorstukjes in reclame blokken, maar wat je daar ziet is echt! En ik heb het fijn een paar uur mogen aanschouwen op het vliegveld. Ben weer bij in de scheldwoorden en de nieuwste danspasjes!

Op schiphol stond een blije moeder haar zoon op te wachten. Ik kreeg een doos chocola als bedankje! Erg lief maar niet nodig! De patiënt fijn naar huis en ik, ik ook!
Buiten stond JW met de auto, zo lief dat hij mij kwam halen (dikke kus ;)) Eerst fijn even slapen, dat was tijdens het vliegen niet gelukt.
Een heerlijke dag gehad en 's avonds lekker aan de lasagne!
De rest van de week van alles wat. Op en neer naar Den Helder om spullen te halen die mee moeten naar het schip. Op echt het laatste moment nog een van de onderdelen van de sterilisator binnen gekregen, en nu dus een tas vol om mee te nemen.

En nu dus terug naar het schip, wanneer? Dat is nog niet zeker op het moment dat ik dit schrijf. Ik zei al dat het bij mij altijd net even anders gaat. Ik heb een ticket voor maandag maar het wordt waarschijnlijk zaterdag. En of het schip daar dan is? Misschien moet ik wel weer via via naar het schip toe. Het schip is namelijk vanaf nu in het operatie gebied en dus gereed voor de inzet tegen eventuele piraten.
Vanavond eerst lekker naar de film, gewoon omdat het kan!

Liefs,
Nicoline

• 22 Augustus 2012 - 16:12

Warrebout:

goh klinkt bekend.

• 19 December 2012 - 08:46

Henk Gerrits 1e Lnt Bd Ken Je Van Bebecula:

ben getroffen door fors cva.hemiparese li maar kan weer wat lopen met een stokverder gaathetwell